27
may

Hem günü kurtarıyor hem de sonraki 40 yılı!

Günün kurtarıcısı olarak nitelendirilen ve her bir fincanında 40 yılın hatrını saklayan kahvenin bilinmeyen faydalarını sizler için araştırdık...

DAHA DİNÇ VE DAHA DİKKATLİ!

Hafif de olsa metabolizmayı ve beyne giden kan dolaşımını arttırıyor, daha dinç hissettirerek dikkatin daha da yoğunlaşmasını sağlıyor. Bu yüzden belki de farkında olmadan söylediğimiz “Şu kahveyi içeyim de öyle başlarım” cümlesi ne kadar doğru bir tercih yaptığımızı gösteriyor.

TOKLUK HİSSİ YARATIYOR...

Kahve sütle birlikte içildiği zaman, vücuda dengeli protein, karbonhidrat ve yağla birlikte girince kişiyi daha uzun süre tok tutuyor. Yemeğe daha çok varsa ama karnınız acıktıysa yaratacağı tokluk hissinden faydalanabilirsiniz.

ŞEKER HASTALIĞINI ÖNLEYİCİ ETKİSİ VAR!

Kahve, insülin direncini kırıcı etkisi nedeniyle tatlı ihtiyacını azaltıyor. Özellikle canı sık tatlı isteyenler, tatlı yerine kahve içerlerse bu ihtiyacın kaybolduğunu gözlemliyor. Yapılan birçok araştırmada kahvenin, şeker hastalığını önleyici olabileceği bildiriliyor. Tabi içine bolca şeker eklemekten kaçınırsanız.

DAHA GÜÇLÜ BİR HAFIZA...

Alzheimer ve Parkinson hastalığına karşı düzenli tüketimde koruyucu etkisi olabileceği konusunda da araştırmalar var. Yaşlılarda hafızayı güçlendiriyor.

ÖMRÜ UZATIYOR...

Harvard Üniversitesi Halk Sağlığı Bölümü tarafından yapılan bir araştırma, günde 3-5 kupa kahve içenlerin, içmeyenlere oranla, kalp hastalıkları, şeker hastalığı, parkinson gibi nörolojik hastalıklar nedeniyle ölme riskinin ortalama yüzde 15 daha az olduğunu gösteriyor...

ANTİOKSİDAN ETKİSİ DE VAR!

Bilim insanları kahvenin; vücutta iltihaplanmayı azaltarak ve kan şekerini dengeleyerek bu etkiyi yarattığını düşünüyorlar. Aynı zamanda, kahvenin antioksidan yani vücudu zararlı maddelerden temizleme etkisinin de payı olduğunu belirtiyorlar.

Yine de kahveyi tek başına ömür uzatan bir mucize olarak görmemek gerekiyor. Araştırmalar kahvenin sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz ve sigarasız bir hayata destek olarak etkili olduğunu ortaya koyuyor.

MİGREN ATAKLARINA SON!

Sık migren atağı geçirenlerin beyin damarlarında kasılma yaptığı için migren atağını önleyebiliyor. Ancak çok sık kahve içenler, kahveyi aniden bırakırlarsa migren ataklarının sıklığı artabiliyor.

DEPRESYON RİSKİNİ DÜŞÜRÜYOR!

Harvard Üniversitesi’nin açıklamasına göre, kahve bütün bu olumlu etkilerinin yanı sıra depresyon riskini yüzde 20’ye kadar, intihar riskini ise yüzde 53’e kadar azaltmaya yardımcı. Ancak aşırı miktarda yani günde 5 kupadan fazla kahve tüketiminin anksiyete yaratabileceği birçok sağlık otoritesi tarafından kabul ediliyor.

FAZLA ABARTMAYIN!

Kalp ve tansiyon hastaları kahve tüketiminde ölçülü olmalı ve doktorlarını dinlemeliler. Çünkü kalpte ritim problemi olanlarda çarpıntıyı tetikleyebiliyor. Kontrolsüz tansiyonu olanlarda ise kan basıncını arttırabiliyor.

Uzmanlar günde 150-200 mg’dan fazla kafein tüketmemeye özen göstermemiz konusunda uyarıyor. “Peki kaç fincan içeyim” diyorsanız da hesap ortada; bir fincan Türk kahvesinde 60 mg, 1 kupa filtre kahvede 150-200 mg, bir kupa espresso'da ise 100 mg kafein var.

Son olarak, hem tok tutsun, hem metabolizmanızı çalıştırsın hem de dikkatinizi arttırsın istiyorsanız; kahveyi şekersiz, kremasız, şurupsuz, günlük sütle ya da sade olarak içmeniz öneriliyor.